Vray 1.50 SP4 for 3ds max 2009, 2010 x86/x64 (2010) + ключ

Vray 1.50 SP4 for 3ds max 2009, 2010 x86/x64 (2010) + ключ

V-Ray — система рендеринга (визуализации изображения), разработанная компанией Chaos Group (Болгария). V-Ray хорошо себя зарекомендовал в архитектурной визуализации, активно используется в кинопроизводстве и на телевидении, благодаря хорошему соотношению скорости просчёта к качеству изображения и большим возможностям. V-Ray полностью построен на основе метода Монте-Карло (Quasi Monte Carlo — QMC, и его дальнейшей фирменной реализации — DMC).

Год выпуска: 2010
Версия: 1.50 SP4
Разработчик: Chaos Group
Платформа: Win x86/x64
Совместимость с Vista: полная
Язык интерфейса: только английский
Размер: 164.49 Mb

V-Ray — мощный инструмент визуализации, поддерживающий Depth of Field (глубина резкости), Motion Blur (эффект «размытия» в движении), Displacement (карта смещения, с увеличением детализации трехмерных объектов). Кроме этого, V-ray имеет собственные источники освещения, систему солнце-небосвод для реалистичного освещения естественным светом, и физическую камеру с параметрами, аналогичными реальным фото- и видеокамерам. Система Vray Proxy позволяет производить просчет черезвычайно больших массивов однотипных объектов, состоящих суммарно из десятков миллиардов полигонов. Встроенные шейдеры предоставляют пользователю широкие возможности для имитации практически любых материалов. V-Ray SDK позволяет как программировать собственные шейдеры, так и адаптировать систему под решение специфических задач. Возможность просчитывать отдельные элементы изображения в виде каналов, таких как Глубина, Диффузный цвет, Альфа, Отражение, Преломление, Тени, и других, предоставляет большую свободу постобработки в пакетах композинга и монтажа.

Скачать: Vray 1.50 SP4 for 3ds max 2009, 2010×86/x64 (2010) + ключ

Continue reading “Vray 1.50 SP4 for 3ds max 2009, 2010 x86/x64 (2010) + ключ”

Hypershot 1.7.1 Raytrace rendering в реальном времени

Hypershot 1.7.1 Raytrace rendering в реальном времени

Описание: Bunkspeed’s HyperShot – Представляет собой революционное средство, интерактивной визуализации 3D сцен и моделей. Как заявляют сами разработчики это – цифровой фотоаппарат для 3D моделей, так как результат вы получаете в режиме реального времени. Учитывая, что используется глобальное освещение и материалы, основанные на реальных физических параметрах, итоговые изображения получаются фотографического качества.

Год выпуска: 2008
Версия: 1.7.1
Разработчик: Bunkspeed
Платформа: Windows XP, Vista, Seven
Системные требования: Intel Core 2 Duo 2ГГц, ОЗУ: 1Гб
Язык интерфейса: только английский
Таблэтка: Присутствует

Программа может работать как отдельное приложение, либо как дополнение (plugin), со следующими форматами:

OBJ (Windows/Mac), Autodesk Alias Maya, FBX (Windows/Mac), 3DS (Windows/Mac), Rhinoceros Plugin (Windows), SketchUp (Windows/Mac), SolidWorks (Windows), Pro/ENGINEER Plugin (Windows),
ALIAS (Windows / Pro only), JT (Windows / Pro only)

Список возможностей:

Realtime raytracing features:
• Interactive wysiwyg raytracing
• Photon mapping
• HDRI lighting
• Global illumination
• Ambient occlusion
• Final gathering
• Environment shadow casting
• Self and inter-object shadow casting
• Environment reflections
• Refraction
• Caustics
• Inter-object light bouncing

Hypershot 1.7.1 Raytrace rendering в реальном времени

Hypershot 1.7.1 Raytrace rendering в реальном времени

Hypershot 1.7.1 Raytrace rendering в реальном времени

Доп. информация:
Плагины бесплатно скачиваются отсюда:

http://www.bunkspeed.com/hypershot/downloads/

Примечание: иногда софт не сразу начинает работать под Vista – попробуйте \”Запуск от имени Администратора\”.

От себя: Вы думаете у вас мощнейший процессор? Узнайте, что такое настоящая \”Загрузка ЦП 100%\”!

Скачать: Continue reading “Hypershot 1.7.1 Raytrace rendering в реальном времени”

V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009

V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009

V-Ray – это альтернативный, или подключаемый (что одно и то же) визуализатор для 3ds Max. Иными словами, это плагин для 3ds Max, расширяющий его возможности, которые касаются рендеринга.

V-Ray выпускается компанией Chaos Group, и на официальном сайте можно найти достаточно много информации об этом плагине.

Как установить спросите вы?!
В архиве кроме установочного файла есть файлы с расширениями:
*.dlr и *.dll…
Фаил с расширением *.dlr кидаем в папку 3ds Max 2009>plugins
Фаил с расширением *.dll кидаем в корень 3ds Max 2009

2008, April 19th, SofiaChaos Software announced today the immediate availability of the next version of V-Ray – 1.50.SP2 (1.50 service pack 2)

The V-Ray 1.5 Service Pack 2 is compatible with Autodesk® 3ds Max 2009® and Autodesk® 3ds Max Design 2009
The update also includes several new features, for example VRayIES photometric light; VRaySimbiontMtl material for direct rendering of DarkTree materials; VRayShadowMap shadow generator for standard light for reduction of flickering of VRayFur; the VRay_ExtraTex render element for generating ambient occlusion passes, UVW channel passes etc.
There are many modifications and improvements of existing features. The complete list with all details can be found in the changelog file, part of the installation and customers can be also referred to the information provided in the V-Ray help index.

The V-Ray 1.5 Service Pack 2 is compatible with Autodesk® 3ds Max 2009® and Autodesk® 3ds Max Design 2009®.

The update also includes several new features, for example VRayIES photometric light; VRaySimbiontMtl material for direct rendering of DarkTree materials; VRayShadowMap shadow generator for standard light for reduction of flickering of VRayFur; the VRay_ExtraTex render element for generating ambient occlusion passes, UVW channel passes etc. There are many modifications and improvements of existing features. The complete list with all details can be found in the changelog file, part of the installation and customers can be also referred to the information provided in the V-Ray help index.

Build 1.50.SP2 (11 April 2008)
(cumulative changelog since build 1.50.SP1)
===================

New features:
(*) Compatibility with 3ds Max 2009 and 3ds Max Design 2009;
(*) Support for animated deforming meshes to .vrmesh files and the VRayProxy object;
(*) Support for Lighting Analysis Overlay render effect in 3ds Max 2009;
(*) VRayIES light;
(*) VRaySimbiontMtl material (allows rendering of DarkTree materials directly by V-Ray);
(*) Rectangle VRayLights can be mapped with a texture map, similar to dome lights;
(*) VRayShadowMap shadow generator for standard lights (useful for reducing flickering of VRayFur in animations; works with all V-Ray geometry objects like proxies, fur etc.);
(*) VRay_Illuminance render element;
(*) VRay_SelfIlluminationMap texture baking element;
(*) VRay_BumpNormals render element and VRayBumpNormalsMap bake render element to extract bump-mapped normals;
(*) VRay_ExtraTex render element to store the result from the calculation of any extra texture map on shaded surfaces without the need to actually apply the map in their materials (can be used with VRayDirt for AO pass, or with Vertex Color map for UVW channels pass, or with Falloff map for custom z-depth pass or top/bottom etc);
(*) VRay_SampleRate render element to show the image sampling rate into a separate element;
(*) The installation includes MAX.vray Defaults profile for 3ds Max;

Modified features:
(*) Added \”Preserve tweaks on load\” option for VRaySimbiontMtl;
(*) DTE components now included with the installation;
(*) Support for \”Show map in viewports\” of VRayMtl can be disabled by setting the environment variable VRAY_SHOW_MTL_MAPS to 0;
(*) Added hidden parameter \”option_clampTextures\” to VRayMtl, which is true by default for newly created materials (old scenes render as before);
(*) Faster and multithreaded preparation of texture-mapped VRayLights;
(*) Improved sampling of texture-mapped VRayLights;
(*) Added more white balance presets to the VRayPhyscal camera (D50, D55, D65 and D75 corresponding to the CIE standard illuminants);
(*) The default white balance preset for the VRayPhsycal camera is now the D65 illuminant;
(*) More reliable memory handling for the V-Ray VFB for large images;
(*) Mapped rectangle lights now use the alpha of the texture map for transparency;
(*) The information in .vrmesh files is now compressed by default (makes newly created proxies incompatible with older versions);
(*) Reduced memory requirements in certain situations;
(*) In RTT (render to texture) mode, V-Ray now always creates floating-point frame buffers for the bake elements;
(*) vrimg2exr tool flushes the standard output more regularly;
(*) Added \”Soften\” parameter to the BRDF parameters of VRayMtl;
(*) vrimg2exr tool has an option for gamma correction;
(*) vrimg2exr tool can convert non-RGB channels (velocity, zdepth etc) when used with the \’-channel\’ option;
(*) Added a hidden parameter lightcache_minPathsPerSample to control usage of light cache samples during the light cache calculation phase (reduces bias in the light cache when a small number of subdivs are used);
(*) VRaySun target line is now dimmed in the viewports when the sun light is off;
(*) VRayProxy objects have a new \”point\” display mode;

Bug fixes:
(*) Fixed crash when loading scene in 3ds Max 2009;
(*) VRayFur did not generate velocity channel information;
(*) Fixed misaligned buckets on render slaves with DR;
(*) DR with \”Don\’t render final image\” caused render slaves to drop after the first frame;
(*) VRaySun did not display correctly with viewport shading model set to \”Best\”;
(*) Fixed crash when cancelling a DR rendering before the actual render has started;
(*) The Tweaks rollout of VRaySimbiontMtl turned blank if other rollouts were opened/closed;
(*) Material editor now updates faster if no license is found;
(*) All parameters of VRayHDRI appeared named as \”Spin\” in TrackView;
(*) The multipliers of VRayHDRI were not animatable;
(*) Fixed memory leak in the V-Ray license server when the status of the server is requested.
(*) Fixed memory leak in the new sampler for texture-mapped VRayLight\’s;
(*) Browsing for a non-animated irradiance map ending with a number caused that number to be truncated;
(*) Problem with VRayIES light with soft shadows in the lighting render elements;
(*) Fixed wrong bounding box of VRayProxy objects;
(*) Issues with SpeedTree texture filtering;
(*) Fixed bright spots on matte objects with irradiance map with low settings;
(*) Fixed problems in VRayMtl with Falloff map and bump map at grazing angles;
(*) Crash when exporting more than 100 objects to one .vrmesh file;
(*) VRayShadowMap did not consider light exclude lists and object \”Cast shadows\” properties;
(*) Fixed artifacts when rendering dynamic geometry with motion blur;
(*) Different rendering results between Intel/AMD machines with 64-bit V-Ray;
(*) Groups within groups did not work with the V-Ray Override mtl exclusion list, as well as with light exclusion lists;
(*) Exclusion lists for V-Ray lights not imported properly when merging the lights from another file;
(*) Fixed wrong velocity channel for proxies with Scale parameter different than 1.0;
(*) ply2vrmesh failed for .ply files with error \”wrong format\”;
(*) Fixed problem with transparent VRayLightMtl materials and GI;
(*) Fixed problems in alpha channel when mixing V-Ray and standard 3ds Max materials (e.g. VRayMtl inside a 3ds Max Blend material etc);
(*) Fixed problems with filtering of some procedural textures (e.g. Gradient Ramp);
(*) Fixed problems with Falloff map at grazing angles;
(*) Fixed potential divide-by-zero problems with glossy hilights because of the \”Soften\” BRDF parameter;
(*) Fixed precision loss when using the V-Ray VFB render region override options;
(*) Fixed problem with Particle Flow freezing in certain cases on object preparation during rendering;
(*) The y-coordinate (green component) of VRayVelocity render element was flipped compared to the 3ds Max one;
(*) The result from the adaptive DMC image sampler could be different with the \”Don\’t affect colors\” option on;
(*) The vrayspawner.exe application will automatically look for a 3dsviz.exe file, if no 3dsmax.exe can be found;
(*) The internal V-Ray replacement material for the 3ds Max multi/subobject material now matches the 3ds Max one when an ID is greater than specified in the material;
(*) MaxScript error using the V-Ray scene converter in 3ds Max 2008;
(*) Fixed crashes with VRayMtl and DirectX with the \”Show map in viewport\” option on;
(*) Objects with visibility<1.0 rendered brighter with GI than they should be;
(*) Bug with dome lights (from build 1.50.14 only);
(*) Background seen through matte objects not sampled properly for AA (from 1.50.SP1 only);
(*) No reflections on VRayMtl if Fresnel reflections are enabled, the Fresnel IOR is locked to the refractive one, and the material has opacity map;
(*) Dynamic raycaster limit did not work properly for values above 4095;
(*) Issues with VRayDirt when baking very dense meshes;
(*) Incorrect rendering progress bar display in DR mode;
(*) The mesh export to .vrscene file ignored mesh normals;

Скачать:

V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009 32bit cracked

rapidshare
http://rapidshare.com/files/132809966/VR150Sp2_Max09_x86.rar.html

fs2you
http://www.fs2you.com/files/e3f877bd-63cf-11dd-8218-0019d11a795f/

zshare
http://www.zshare.net/download/16055667cb096ead/

shareonall
http://www.shareonall.com/VR150Sp2_Max09_x86_kfxv_rar.htm

V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009 32bit Demo+cracked

rapidshare
http://rapidshare.com/files/125088070/VR_15SP2_x86.rar.html

fs2you
http://www.fs2you.com/files/536fe40c-63d0-11dd-981e-0019d11a795f/

zshare
http://www.zshare.net/download/14214952340dc44c/

91files
http://www.91files.com/?IBYQFAQHEP4WLWUJB9PC

shareonall
http://www.shareonall.com/VR_15SP2_x86_imwv_rar.htm

V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009 64bit cracked

rapidshare
http://rapidshare.com/files/132810044/VR150Sp2_Max09_x64.rar.html

fs2you
http://www.fs2you.com/files/841c46fa-63d1-11dd-a590-0014221b798a/

zshare
http://www.zshare.net/download/1605566830b86aed/

shareonall
http://www.shareonall.com/VR150Sp2_Max09_x64_ckfr_rar.htm

V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009 64bit Demo+cracked

rapidshare
http://rapidshare.com/files/125088076/VR_15SP2_x64.rar.html

fs2you
http://www.fs2you.com/files/08695b8c-63d2-11dd-a9d8-0014221b798a/

zshare
http://www.zshare.net/download/14214925b5eacfd0/

91files
http://www.91files.com/?G56CPWSHYAPNJWU2KJFN

shareonall
http://www.shareonall.com/VR_15SP2_x64_glqk_rar.htm